طرز تهیه شیرینی اسپشیال خوشمزه و ساده برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی اسپشیال

طرز تهیه شیرینی اسپشیال , دستور پخت شیرینی اسپشیال

شیرینی اسپشیال یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی اسپشیال در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی اسپشیال
کره۱۲۰ گرم
پودر قند۷۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
زعفران دم کرده۳ قاشق چایخوری
آرد برنج۲۰ گرم
پودر نارگیل۲٫۵ قاشق سوپخوری
خلال بادام درختی۲۰ گرم
شیر خشک قنادی۱۰ گرم
آرد سفید قنادی۱۲۰ گرم
مغز پسته یا فندقبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی اسپشیال

مرحله اول

برای تهیه شیرینی اسپشیال خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و پودر قند را درون کاسه الک می کنیم. حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم

مرحله سوم

زمانی که مخلوط کره سبک و کرم رنگ شد، زرده های تخم مرغ را به همراه پودر هل به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن به مدت ۱ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. حالا زعفران غلیظ را به کاسه می‌ افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد را در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد برنج را به همراه پودر نارگیل و خلال بادام درون غذاساز ریخته و چند پالس می زنیم تا میکس شوند. توجه داشته باشید مواد را بیش از حد میکس نکنید که به روغن بیفتد.

مرحله پنجم

حالا شیر خشک را ۳ مرتبه الک کرده و به همراه مخلوط آسیاب شده به کاسه می افزاییم و با دور متوسط همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر شیرینی را با دور کند همزن برقی به مدت سی ثانیه هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شده و خمیر شیرینی یکدست شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر شیرینی را درون قیف ماسوره ای می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا شیرینی را با فاصله از هم درون سینی فر پایپ می کنیم، سپس مقداری مغز پسته به صورت پخش روی آنها ریخته و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. زمانی که شیرینی ها خنک شدند آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و به همراه چای تازه‌ دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 9 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.