طرز تهیه مشکوفی سه رنگ خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه مشکوفی سه رنگ

طرز تهیه مشکوفی سه رنگ , دستور پخت مشکوفی سه رنگ

مشکوفی سه رنگ یکی از انواع دسرهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با طعم های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مشکوفی سه رنگ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مشکوفی سه رنگ
شیر۴ لیوان
شکر۸ قاشق غذاخوری
نشاسته گل یا گندم۴ قاشق غذاخوری سرپر
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
پودر زعفرانبه مقدار کافی
شکلاتبه مقدار کافی

طرز تهیه مشکوفی سه رنگ

مرحله اول

برای تهیه مشکوفی سه رنگ خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر، نشاسته گندم، زرده تخم مرغ، وانیل و گلاب درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس به خوبی هم می زنیم تا تمام مواد درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مایه درون قابلمه به غلظت فرنی برسد. توجه داشته باشید حرارت بسیار ملایم باشد تا نشاسته به تدریج پخته و بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله سوم

زمانی که مایه مشکوفی به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس مایه را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حالا به یکی از قسمت های مشکوفی پودر زعفران و به قسمت دیگر شکلات سکه ای اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه ها را به خوبی هم زد تا یکدست شوند. در ادامه لیوان های سرومان را انتخاب کرده، سپس مقداری مایه مشکوفی سفید رنگ درون لیوان ریخته و به ترتیب مایه زعفرانی و شکلاتی را روی آن مایه سفیدد رنگ می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا لیوان ها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مشکوفی سفت شود. پس از گذشت این زمان لیوان ها را از یخچال خارج کرده، سپس دسر را با مقداری پودر پسته تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 11 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.