طرز تهیه بیسکویت دارچینی کرم دار ساده به روش خانگی

طرز تهیه بیسکویت دارچینی کرم دار

طرز تهیه بیسکویت دارچینی کرم دار , دستور پخت بیسکویت دارچینی کرم دار

بیسکویت دارچینی کرم دار یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله بیسکویت دارچینی کرم دار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت دارچینی کرم دار
تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید۱۷۰ گرم
شکر دانه ریز۵۰ گرم
روغن مایع۳۶ گرم
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
نوتلا یا شکلات صبحانهبرای تزیین

طرز تهیه بیسکویت دارچینی کرم دار

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت دارچینی کرم دار خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس ۲ قاشق از مقدار آرد را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا آرد و بیکینگ پودر را به همراه پودر دارچین چند مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ و وانیل را به همراه شکر و روغن مایع در یک ظرف مناسب ریخته و با قاشق به خوبی هم می زنیم تا شکر حل شود.

مرحله سوم

حالا مخلوط مواد خشک را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در صورتی که خمیر چسبناک بود، مقداری از دو قاشق آرد کنار گذاشته به آن می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را بین دو کاغذ روغنی قرار داده و با کمک وردنه به ضخامت ۳ میلی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر را با قالب دلخواه کاتر می زنیم، سپس وسط نیمی از خمیرهای قالب زده شده را با یک جسم گرد کوچک سوراخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی را با مقداری روغن مایع چرب کرده و خمیرهای قالب زده شده را درون سینی می چینیم، سپس سینی را در طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزند.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف بیسکویت ها کاملا طلایی شد، سینی را از فر خارج می کنیم. حالا بدون دست زدن به بیسکویت ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس آنها را از سینی جدا می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی قسمت بیسکویت های ساده را با نوتلا یا شکلات صبحانه می پوشانیم، سپس یکی از بیسکویت های سوراخ شده روی آنها قرار می دهیم. در نهایت بیسکویت ها را با شکلات آب شده تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 30 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.