طرز تهیه کوکی کلاسیک ساده و خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه کوکی کلاسیک

طرز تهیه کوکی کلاسیک , دستور پخت کوکی کلاسیک کره ای

کوکی کلاسیک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کلاسیک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی کلاسیک
کره۱۰۰ گرم
شکر قهوه ای۱۳۵ گرم
شکر۱۵ گرم
تخم مرغ۵۵ گرم
آرد۲۲۵ گرم
بیکینگ پودر۴ گرم
عصاره وانیل۴ گرم
نمک۱ گرم
شکلات دارک۲۱۵ گرم
نمک دریابرای تزیین

طرز تهیه کوکی کلاسیک

مرحله اول

برای تهیه کوکی کلاسیک خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده تا دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند. حالا شکر قهوه ای را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مخلوط کره خامه ای شود. حالا تخم مرغ و وانیل را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه نمک و بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه می افزاییم و هم می زنیم تا بافت خمیر کوکی یکدست شود. در ادامه شکلات دارک را خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا در حدی که شکلات ها درون خمیر پخش شوند هم می زنیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر کوکی به مدت ۱ شب درون یخچال استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در دمای محیط بماند تا نرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر اسکوپ های ۴۰ گرمی برداشته و با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اسکوپ ها را به مدت ۲ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا منجمد شوند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام زمان استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فریزر خارج می کنیم و بلافاصله طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تا زمانی که اطراف آنها قهوه ای روشن شود، درون فر بماند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم کوکی ها کاملا خنک شوند. در نهایت مقداری نمک دریا روی کوکی ها ریخته و آنها را درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 25 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.