طرز تهیه کیک شکلاتی پنیری ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک شکلاتی پنیری

طرز تهیه کیک شکلاتی پنیری , دستور پخت کیک شکلاتی پنیری

کیک شکلاتی پنیری یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی پنیری
کره۱۱۰ گرم
شکر۳۰۰ گرم
روغن مایع۱۱۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
شیر ولرم۲۰۰ گرم
سرکه سفید۲ قاشق غذاخوری
آرد۲۸۰ گرم
پودر کاکائو۶۰ گرم
بیکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق چایخوری
مواد لازم فیلینگ
پنیر ماسکارپونه۳۵۰ گرم
شکر۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی پنیری

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی پنیری خوشمزه در ابتدای کار کیک را آماده می کنیم، برای این منظور از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپرخانه قرار می دهیم تا دمای آن با دمای محیط یکی شود.

مرحله دوم

حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی در حد کرمی شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شد، تخم مرغ ها را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و با دور تند به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد یکدست شوند، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید دورگیری باعث می شود تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شده و بوی نامطبوع آنها از بین برود. در ادامه شیر ولرم را با سرکه مخلوط کرده و کنار می گذاریم تا شیر بریده بریده شده و باتر میلک حاصل شود.

مرحله پنجم

حالا باتر میلک را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن با دور کند هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر، پودر کاکائو و نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه به سراغ درست کردن مواد فیلینگ می ریم، برای این منظور پنیر ماسکارپونه و شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد فیلینگ کاملا یکدست شوند. حالا درون یک قالب میان تهی را با کره چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله هشتم

حالا قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب ریخته شود، سپس نصف مقدار مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه مواد فیلینگ را به صورتی که ۱ سانتی متر از لبه مایه کیک فاصله داشته باشد روی آن می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله مابقی مایه کیک را درون قالب ریخته و روی آنرا با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم. حالا قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۶۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در ادامه اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس روی قالب را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵ ساعت درون یخچال استراحت کند. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به دلخواه روی کیک را با شکلات بنماری شده تزیین می کنیم. در نهایت کیک را برش زده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 19 مرداد 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان آرد نخودچی خوشمزه و مخصوص با طعم عالی

طرز تهیه نان آرد نخودچی خوشمزه و مخصوص با طعم عالی

طرز تهیه نان آرد نخودچی نان آرد نخودچی یکی از انواع نان های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای میان وعده تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در …

طرز تهیه قرابیه شکلاتی فندقی خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه قرابیه شکلاتی فندقی خوشمزه به روش تبریزی

طرز تهیه قرابیه شکلاتی فندقی قرابیه شکلاتی فندقی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه نان ژاپنی پنیری خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه نان ژاپنی پنیری خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه نان ژاپنی پنیری نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.