طرز تهیه کیک شکلاتی جادویی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک شکلاتی جادویی

طرز تهیه کیک شکلاتی جادویی , دستور پخت کیک شکلاتی جادویی

کیک شکلاتی جادویی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی جادویی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی جادویی
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ و ¾ پیمانه
نمک۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین۲ قاشق چایخوری
شکر۲ پیمانه
پودر کاکائو¾ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
قهوه فوری۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ لیوان
روغن مایع½ پیمانه
باترمیلک۱ پیمانه
مواد لازم سس شکلاتی
شکلات تلخ۹۰ گرم
خامه صبحانه۵۰ گرم

طرز تهیه کیک شکلاتی جادویی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی جادویی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه قهوه فوری را با آب جوش مخلوط کرده و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود.

مرحله دوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر، پودر کاکائو و جوش شیرین درون الک ریخته و درون یک کاسه گود الک می کنیم، سپس شکر را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه روغن مایع و باترمیلک را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه قهوه و وانیل به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری آرد درون قالب می پاشیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی خارج شود.

مرحله پنجم

حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. حالا به سراغ درست کردن سس شکلات می رویم.

مرحله هفتم

برای این منظور خامه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه شکلات تلخ را خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا شکلات با حرارت خامه ذوب شود.

مرحله هشتم

زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و روی توری قرار می دهیم. در نهایت سس شکلات را به صورت پخش روی کیک ریخته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.