طرز تهیه کوکی شیر عسلی ساده و خوشمزه خانگی

طرز تهیه کوکی شیر عسلی

طرز تهیه کوکی شیر عسلی , دستور پخت کوکی شیر عسلی

کوکی شیر عسلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی شیر عسلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی شیر عسلی
کره۱۳۰ گرم
شیر عسلی۷۰ گرم
نشاسته ذرت۲۰۰ گرم

طرز تهیه کوکی شیر عسلی

مرحله اول

برای تهیه کوکی شیر عسلی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره کاملا نرم شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. حالا کره را به همراه شیر عسلی درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با قاشق چوبی به اندازه ای که کره و شیر عسلی مخلوط و یکدست شوند هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا نشاسته ذرت را درون کاسه الک کرده و با نوک انگشت خمیر را ورز می دهیم تا درون کاسه جمع شود. در ادامه مقداری از خمیر کوکی برداشته و درون قالب سیلیکونی می ریزیم سپس به خوبی فشار می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که خمیر کاملا فرم قالب را گرفت و همچنین هوای اضافی بین خمیر از بین رفت، آنرا به آرامی از قالب جدا می کنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای فر داده شده را روی آن می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کوکی ها را به همین ترتیب درست می کنیم، سپس درون سینی قرار می دهیم. حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت، زمانی که روی کوکی ها کاملا طلایی شد، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت کوکی ها را به آرامی از سینی فر جدا می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مرکز کوکی ها را با مقداری شکلات آب شده پر کرده و اجازه می دهیم کاملا سفت شود. در نهایت کوکی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 22 مرداد 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی خوشمزه و ساده به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی خوشمزه و ساده به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی پیچ انگشتی شیرینی پیچ انگشتی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که برای پذیرایی مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه روغن صاف قنادی ساده برای تهیه شیرینی و کیک

طرز تهیه روغن صاف قنادی ساده برای تهیه شیرینی و کیک

طرز تهیه روغن صاف روغن صاف، در شیرینی پزی کاربرد بسیار زیادی دارد. با استفاده از روغن صاف، ماندگاری شیرینی ها افزایش می یابد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه قرابیه سیب مارمالادی خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه قرابیه سیب مارمالادی خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه قرابیه سیب قرابیه سیب از شیرینی های بسیار محبوب کشور ترکیه است که برای پذیرایی در مراسم ها بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.