طرز تهیه کوکی موکا خوشمزه و ساده به روش کافی شاپی

طرز تهیه کوکی موکا

طرز تهیه کوکی موکا , دستور پخت کوکی موکا

کوکی موکا یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا با قهوه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی موکا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی موکا
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
شکر۶۰ گرم
شکر قهوه ای۶۰ گرم
آرد۱۳۰ گرم
شکلات تخته ای۴۵ گرم
کره۶۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه یا پودر قهوه۲ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
شکلات چیپسی⅓ لیوان

طرز تهیه کوکی موکا

مرحله اول

برای تهیه کوکی موکا خوشمزه در ابتدای کار شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم و آن را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شوند.

مرحله دوم

پس از ذوب شدن کره و شکلات آن را از روی کتری بر می داریم تا کاملا خنک شوند. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر سفید و شکر قهوه ای درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا پودر نسکافه یا قهوه را به همراه وانیل و مخلوط کره و شکلات خنک شده به کاسه اضافه می کنیم، سپس مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد، بکینگ پودر، نمک و پودر کاکائو را درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به کاسه می افزاییم و با کمک لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت خمیر کوکی یکدست شود. حالا شکلات چیپسی را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که مواد ترکیب و یکدست شدند، روی کاسه را با درپوش پوشانده، سپس اجازه می دهیم خمیر کوکی به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در این فاصله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیر کوکی را از یخچال خارج کرده، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه به اندازه یک گردوی درشت از خمیر کوکی بر می داریم و در دست به صورت گرد فرم می دهیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر فرم داده شده را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم، سپس به دلخواه مقداری شکلات چیپسی روی آن ها می ریزیم. به همین ترتیب تمام کوکی ها را فرم می دهیم و درون سینی فر می چینیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سینی را طبقه میانی فر قرار داده و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کوکی ها کاملا خنک شوند.

مرحله نهم

پس از خنک شدن کوکی ها آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در آخر مقداری پودر قند درون الک می ریزیم و به دلخواه روی کوکی ها الک کرده، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 3 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.