طرز تهیه کیک سیب پنبه ای خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک سیب پنبه ای

طرز تهیه کیک سیب پنبه ای , دستور پخت کیک سیب پنبه ای

کیک سیب پنبه ای یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت و طعم بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب پنبه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب پنبه ای
آرد۱ و ¾ پیمانه
شکر۱ پیمانه سرخالی
تخم مرغ۴ عدد
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری سرپر
نمک¼ قاشق چایخوری
شیر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
مواد لازم کیک میانی کیک
سیب۲ عدد
شکر۱ قاشق سوپخوری
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری
کره۱۵ گرم

طرز تهیه کیک سیب پنبه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب پنبه ای خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک کرده، سپس طی ۲ مرحله به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که بافت مایه کیک کاملا یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف می کنیم. توجه داشته باشید هم زدن بیش از حد مایه کیک باعث می شود بیکینگ پودر غیر فعال شده، سپس کیک به خوبی پف نکند.

مرحله پنجم

حالا به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور سیب ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله سیب را به همراه شکر، کره و پودر دارچین درون تابه ریخته و مخلوط می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم شکر ذوب شده و سیب ها حالت کاراملی پیدا کنند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب ریخته شود. در ادامه نیمی از مایه کیک را درون قالب ریخته و مواد میانی را روی مایه کیک می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مابقی مایه کیک را درون قالب روی مواد میانی ریخته و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در این فاصله درب فر را به هیچ عنوان باز نکنید.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله دهم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده، سپس به فرم و اندازه های دلخواه برش می زنیم. در نهایت برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 13 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.