طرز تهیه کیک گل محمدی شیک و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کیک گل محمدی

طرز تهیه کیک گل محمدی , دستور پخت کیک گل محمدی معینی پور , کیک گل سرخ و گلاب

کیک گل محمدی یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گل محمدی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک گل محمدی
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع¾ پیمانه
شیر½ پیمانه
گلاب¼ پیمانه
گلبرگ گل محمدی½ پیمانه
آرد۲٫۵ پیمانه
بیکینگ پودر۲٫۵ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک گل محمدی

مرحله اول

برای تهیه کیک گل محمدی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله به ترتیب روغن مایع، شیر، گلاب و گل محمدی را به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام آنرا در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 5 مرداد 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک مکرون خوشمزه و مخصوص با طعم نارگیلی

طرز تهیه کیک مکرون خوشمزه و مخصوص با طعم نارگیلی

طرز تهیه کیک مکرون کیک مکرون یک کیک خاص با پودر نارگیل است. این کیک در دو مرحله طبخ می شود. در مرحله اول کیک پایه است که در فر پخته می …

طرز تهیه کوکی نعنایی خوشمزه و مخصوص برای پذیرایی

طرز تهیه کوکی نعنایی خوشمزه و مخصوص برای پذیرایی

طرز تهیه کوکی نعنایی کوکی نعنایی نوعی شیرینی خشک و خوش طعم است که از اسانس نعناع و برگ نعنای تازه استفاده شده است. نعناع یک سبزی معطر است که برای تقویت …

طرز تهیه شیرینی قیطونی خانگی خوشمزه و ترد به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی قیطونی خانگی خوشمزه و ترد به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی قیطونی شیرینی قیطونی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که در طعم ها و رنگ های بسیار متنوعی پخته می شود. این شیرینی خوشمزه معمولا در مناسبت …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.