طرز تهیه نان آلبالویی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه نان آلبالویی

طرز تهیه نان آلبالویی , دستور پخت نان آلبالویی

نان آلبالویی یکی از انواع نان های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان آلبالویی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان آلبالویی
شیر۱۲۵ گرم
خمیر مایه فوری۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر۳ قاشق غذاخوری
کره۶۰ گرم
آرد۳۵۰ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
مربا یا مارمالاد آلبالوبه مقدار کافی

طرز تهیه نان آلبالویی

مرحله اول

برای تهیه نان آلبالویی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا شیر را به همراه خمیر مایه فوری و تخم مرغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا شکر و نمک را به کاسه اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم، سپس آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و با قاشق هم می زنیم تا کمی خمیر جمع شود، سپس به خوبی ورز می دهیم، زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم، سپس درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجیم شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان خمیر را مجددا ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود، سپس روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن قرار می دهیم. در ادامه خمیر را با کمک وردنه پهن کرده و به شکل مستطیل فرم می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی خمیر را با مربا آلبالو کاملا کاور می دهیم، سپس خمیر را به شکل نواری به عرض ۵ سانتی متر برش می زنیم. در ادامه مجددا خمیر را به صورت افقی برش می زنیم تا نوارها به شکل مربع درآیند.

مرحله هفتم

حالا برش های مربعی را روی هم می چینیم، سپس قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و خمیرها را درون آن می چینیم. در ادامه روی قالب را با کیسه فریزر پوشانده تا خمیر به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله هشتم

در این فاصله فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان درون فر بماند تا کاملا پخته و برشته شود.

مرحله نهم

زمانی که روی نان طلایی شد، قالب را از فر خارج کرده، سپس نان را بلافاصله از قالب جدا می کنیم. در نهایت نان را روی توری گذاشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند و پس از آن مقداری پودر قند به عنوان تزیین روی آن الک می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 7 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.