طرز تهیه کیک سینامون خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک سینامون

طرز تهیه کیک سینامون , دستور پخت کیک سینامون

کیک سینامون یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سینابون در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سینامون
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱٫۵ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
ماست¾ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکر۱ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم میانی
پودر نارگیل۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک سینامون

مرحله اول

برای تهیه کیک سینامون خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شوند. حالا فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله سوم

در ادامه ماست را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم، سپس روغن مایع را به کاسه افزوده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را طی ۲ تا ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا قالب مافین را با کاغذ روغنی می پوشانیم و دو قاشق از مایه را درون کاغذها می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه برای درست کردن مواد میانی، پودر نارگیل را به همراه پودر دارچین و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس ۱ قاشق چایخوری از مواد میانی را به صورت پخش درون کاغذها روی مایه کیک می ریزیم.

مرحله ششم

حالا ۲ قاشق غذاخوری از مایه کیک درون کاغذها ریخته تا مواد میانی را بپوشاند. در ادامه به همین ترتیب کاپ کیک ها را درست می کنیم تا مواد تمام شوند، سپس قالب را طبقه میانی فر گذاشته تا کیک ها کاملا پخته شوند.

مرحله هفتم

زمانی که روی کاپ کیک ها کاملا طلایی شد، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت کاپ کیک ها را از قالب جدا کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه روی کیک ها با شکلات آب شده تزیین کرده و به دلخواه با پودر پسته تزیین می کنیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 تیر 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه مافین براونی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه مافین براونی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه مافین براونی مافین براونی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه نان شیری محلی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه نان شیری محلی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه نان شیری محلی نان شیری محلی یکی از انواع نان های خوشمزه و محلی کشورمان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه کیک برگردان سیب خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک برگردان سیب خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک برگردان سیب کیک برگردان سیب یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.