طرز تهیه کیک کادایف خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه کیک کادایف

طرز تهیه کیک شعریه(رشته کادایف) کیک کادایف به خانه برمیگردیم طرز تهیه کیک باقلوا با رشته کادایف چیز کیک کادایف طرز تهیه اکمک کادایف طرز تهیه کیک یخچالی ترکیه ای

کیک کادایف یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کادایف در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک کادایف
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱٫۵ لیوان
شکر¾ لیوان
شیر یا ماست¾ لیوان
روغن مایع½ لیوان
پودر نارگیل½ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق مرباخوری
رشته شعریه یا کادایف۷۰ گرم
کره۷۰ گرم
شیر عسلی½ قوطی
مغزیجات دلخواهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک کادایف

مرحله اول

برای تهیه کیک کادایف خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، روغن مایع و شیر را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ مرحله به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مایه درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه پودر نارگیل را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس درون قالب مورد نظرمان را با کره سرد چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه قالب را آرد پاشی کرده و آنرا بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.، سپس رشته های شعریه را خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. زمانی که کره ذوب شد، رشته های شعریه را به کاسه حاوی کره اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا تمام رشته های شعریه به کره آغشته شوند.

مرحله ششم

حالا رشته های شعریه آغشته به کره را به آرامی با قاشق به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم، سپس قالب را طبقه میانی فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه پخت کیک را تست می کنیم.

مرحله هفتم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در صورتی که رشته های شعریه سفید رنگ بودند، گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم طلایی و خوشرنگ شوند.

مرحله هشتم

زمانی که رشته های شعریه طلایی و خوشرنگ شدند، قالب را از فر خارج کرده و اجاره می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس شیر عسلی را با مقداری آب رقیق کرده و به صورت پخش روی کیک می ریزیم و با مغزیجات دلخواه خرد شده تزیین می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه قالب را درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا شیر عسلی به خورد کیک برود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم و کیک را از قالب جدا کرده، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 12 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.