طرز تهیه فرنی شعریه خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه فرنی شعریه

طرز تهیه فرنی شعریه , طرز تهیه فرنی مجلسی با رشته شعریه

فرنی شعریه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی شعریه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم فرنی شعریه
شیر۴ لیوان
آرد برنج۴ قاشق غذاخوری
شکر½ لیوان
خامه صبحانه۵۰ گرم
وانیلنوک قاشق غذاخوری
رشته شعریه۱ لیوان
کره۵۰ گرم
شیرعسلی یا پودر قند۳ قاشق غذاخوری
پودر دارچین و پودر هلبه مقدار کافی
مغز گردو یا مغز فندقبه مقدار کافی

طرز تهیه فرنی شعریه

مرحله اول

برای تهیه فرنی شعریه خوشمزه در ابتدای کار یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و کره را به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم کره ذوب شود. حالا رشته شعریه را کمی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا رشته را تفت می دهیم تا سرخ شده و طلایی رنگ شود، سپس شیر عسلی را به همراه مقداری پودر دارچین، پودر هل و مغز گردو خرد شده به تابه افزوده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا تابه را از روی حرارت برداشته و به سراغ درست کردن فرنی می رویم، برای این منظور شیر را به همراه آرد برنج و شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا فرنی به غلظت مناسب برسد، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و خامه را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه فرنی را مجددا مخلوط می کنیم تا خامه کاملا پخش شود، سپس فرنی را درون لیوان های سرومان ریخته و مقداری از مخلوط رشته های شعریه روی مایه فرنی می ریزیم و با خلال پسته و غنچه گل محمدی تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.