طرز تهیه کیک گلابی شکلاتی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک گلابی شکلاتی

طرز تهیه کیک گلابی شکلاتی , دستور پخت کیک گلابی شکلاتی

کیک گلابی شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گلابی شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک گلابی شکلاتی
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ و ⅔  پیمانه
شکر¾ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
ماست شیرین½ پیمانه
پودر کاکائو¼ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
شکلات تلخ تکه ای۵۰ گرم
گلابیبه مقدار کافی
مغز پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک گلابی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی گلابی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه روغن و ماست را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر، پودر کاکائو و جوش شیرین درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را طی ۲ تا ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، شکلات تلخ را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با کره سرد چرب کرده، سپس مقداری پودر کاکائو درون قالب الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا قالب را بر می گردانیم تا پودر کاکائو اضافی از قالب خارج شود. در ادامه نصف مایه کیک را درون قالب ریخته و مقداری مغز پسته روی کیک می ریزیم، سپس گلابی را به صورت ورقه ای برش زده و به آرد آغشته می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله اسلایس های گلابی را روی مایه کیک می چینیم، سپس مابقی مایه کیک را درون قالب ریخته و مجددا با مغز پسته و اسلایس گلابی روی مایه کیک را تزیین می کنیم. حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل پخته شود. پس از گذشت ۴۰ دقیقه برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم. در نهایت کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 27 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.