طرز تهیه کیک زردآلو ساده و خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک زردآلو

طرز تهیه کیک زردآلو بدون فر کیک زردآلو خانم بخشی کیک زردآلو با ماست کیک زردآلو با شیر کیک زردآلو شف طیبه کیک زردآلو آشپزخانه کوچک من کیک زردآلو با خامه

کیک زردآلو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با دستور پخت های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زردآلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک زردآلو
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲٫۵ پیمانه
شیر½ پیمانه
شکر۱٫۵ پیمانه
روغن مایع⅔ پیمانه
زردآلو۹ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
گلاب۴ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک زردآلو

مرحله اول

برای تهیه کیک زردآلو خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. در ادامه شیر را به همراه روغن مایع و گلاب به ترتیب به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۲ تا ۳ مرحله به کاسه می افزاییم، سپس با دور کند همزن برقی یا لیسک به یک سمت در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم و یک سیخ چوبی درون مایه کیک می چرخانیم تا حباب های درون مایه کیک از ببین برود. در ادامه هسته زردآلوها را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زردآلوها را به صورت نازک برش زده و روی مایه کیک می چینیم، سپس قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه پخت کیک را تست می کنیم.

مرحله ششم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجاره می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

زمانی که کیک خنک شد، کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم، سپس به دلخواه با پودر نارگیل و پرک بادام تزیین می کنیم. در نهایت کیک را به ابعاد دلخواه برش زده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 11 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.