طرز تهیه کیک گلابی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک گلابی

طرز تهیه کیک گلابی ساده طرز تهیه کیک گلابی و بادام طرز تهیه کیک گلابی ایران کوک طرز تهیه کیک با کمپوت گلابی طرز تهیه کیک گلابی و دارچین کیک گلابی و زنجبیل طرز تهیه کیک گلابی بدون فر کیک هل و گلابی

کیک گلابی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گلابی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک گلابی
گلابی۴ عدد
آرد۲۵۰ گرم
شکر قهوه ای۲۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع۱۰۰ میلی لیتر
وانیل۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
لیمو ترش۱ عدد

طرز تهیه کیک گلابی

مرحله اول

برای تهیه کیک گلابی خوشمزه و ساده در ابتدای کار ۲ تا از گلابی ها را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب لیمو ترش را اضافه کرده و گلابی ها را کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله گلابی های باقیمانده را رنده می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه آرد را به همراه نمک، بکینگ پودر و پودر هل با هم ترکیب کرده و الک می کنیم، سپس شکر و تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب شکر و تخم مرغ را به خوبی مخلوط می کنیم تا حجمش دو برابر شود، سپس روغن مایع را اضافه کرده و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود، مخلوط می کنیم. در ادامه ترکیب آرد و وانیل را در چند مرحله اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس گلابی رنده شده را اضافه کرده و در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود، مخلوط می کنیم. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک قالب کمربندی مناسب را با کمی کره سرد چرب می کنیم و گلابی های ورقه ای شده را اطراف دیواره های قالب می چینیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را درون فر قرار می دهیم تا کیک بپزد.

مرحله ششم

برای پخت کامل کیک ۴۰ تا ۴۵ دقیقه زمان لازم است. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت، آنرا از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود. در نهایت کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده، سپس برش زده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 16 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.