طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر

طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر , دستور پخت شیرینی دادلی بدون فر

شیرینی دادلی بدون فر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی دادلی بدون فر
کره۵۰ گرم
روغن قنادی۴۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد۱۳۰ گرم
آرد نخودچی۳۰ گرم
وانیل⅛ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی دادلی بدون فر مجلسی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج می کنیم تا دمای کره با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود. حالا درب تابه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله دوم

در ادامه درب تابه را بسته و روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس تابه را روی شعله پخش کن گذاشته و اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود. حالا روغن مایع را به همراه کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر قند را درون کاسه الک کرده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره کاملا کرم رنگ و یکدست شود، سپس بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا مواد به صورت یکدست هم زده شوند.

مرحله چهارم

حالا زرده تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و مجددا به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد نخودچی و آرد گندم را درون کاسه الک کرده و با لیسک هم می زنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله پنجم

در این مرحله با نوک انگشت خمیر را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. توجه داشته باشید خمیر را به هیچ عنوان ورز ندهید که به روغن بیفتد و کیفیت خود را از دست بدهد.

مرحله ششم

حالا از خمیر به اندازه یک قاشق مرباخوری جدا کرده و در دست گرد می کنیم، سپس درون تابه گرم شده را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرها را درون آن می چنییم. در ادامه با یک جسم گرد روی خمیرها را حفره ایجاد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درب تابه را بسته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه کاملا پخته شوند. در صورت تمایل می توانید شیرینی ها را درون فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه بپزید.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمانی که شیرینی ها کاملا پخته شدند، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و درب تابه را باز می کنیم، سپس بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله نهم

پس از اینکه شیرینی ها خنک شدند، حفره روی آنها را با مارمالاد پر می کنیم. در صورت تمایل شکلات را به همراه روغن مایع روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم و پس از خنک شدند شیرینی ها را با آن تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 17 تیر 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه اسلایس یخچالی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه اسلایس یخچالی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه اسلایس یخچالی اسلایس یخچالی یک شیرینی تقریبا تر است که به صورت دسر تهیه می شود. این شیرینی شبیه تیرامیسو است ولی روی آن یک لایه ژله و میوه قراردارد …

طرز تهیه شیرینی پرنس خوشمزه و مخصوص برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی پرنس خوشمزه و مخصوص برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی پرنس شیرینی پرنس یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید می توان تهیه نمود. این شیرینی جزو شیرینی هایی است که به راحتی با ساده ترین مواد …

طرز تهیه نان خامه ای کراکولین خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه نان خامه ای کراکولین خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه نان خامه ای کراکولین نان خامه ای کراکولین یکی از انواع نان های خوشمزه و مخصوص شیرینی پزی است که یکی از شیرینی های پرطرفدار می باشد، برای مشاهده آموزش …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.