طرز تهیه شیرینی ساق عروس بدون فر به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی ساق عروس بدون فر

طرز تهیه شیرینی ساق عروس بدون فر , دستور پخت شیرینی ساق عروس بدون فر

شیرینی ساق عروس یکی از انواع شیرینی های سنتی کشورمان است که در این آموزش آنرا بدون نیاز به فر درست می کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ساق عروس بدون فر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ساق عروس بدون فر
آرد قنادی۲ پیمانه
کره۱ پیمانه
پودر قند۳ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
مغز گردو½ پیمانه

طرز تهیه شیرینی ساق عروس بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ساق عروس بدون فر در ابتدای کار کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت کره باز شود. در ادامه پودر قند را اضافه کرده و به مدت دو دقیقه دیگر مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در همین حین آرد را با پودر هل مخلوط کرده و دو تا سه مرتبه الک می کنیم، سپس در چند مرحله به مخلوط کره اضافه کرده و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را درون یک نایلون می پیچیم و به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج کرده و به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت دوک یا گرد شکل می دهیم. تمام خمیر را به همین صورت آماده می کنیم، سپس برای درست کردن فر دست ساز یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم با شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه که قابلمه گرم شد، دو لایه کاغذ روغنی درون آن می اندازیم، سپس خمیرهایی که آماده کرده بودیم را به ترتیب درون قابلمه می چینیم و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم.

مرحله ششم

زمان پخت شیرینی ها به حرارت زیر قابلمه و جنس آن بستگی دارد، پس از گذشت ۲۵ دقیقه شیرینی ها را بررسی می کنیم و در صورتی که پخته بودند، از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شوند، سپس با پودر قند تزیین کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 29 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه بامیه پلو با گوشت قلقلی خوشمزه به روش جنوبی

طرز تهیه بامیه پلو با گوشت قلقلی خوشمزه به روش جنوبی

طرز تهیه بامیه پلو با گوشت قلقلی بامیه پلو با گوشت قلقلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه سیب زمینی شیری یک صبحانه ساده و خوشمزه

طرز تهیه سیب زمینی شیری یک صبحانه ساده و خوشمزه

طرز تهیه سیب زمینی شیری سیب زمینی شیری یکی از انواع صبحانه های ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه سالاد کلسکا خوشمزه و مخصوص به روش اصیل فرانسوی

طرز تهیه سالاد کلسکا خوشمزه و مخصوص به روش اصیل فرانسوی

طرز تهیه سالاد کلسکا سالاد کلسکا یکی از انواع سالادهای بسیار خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.