طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون فر خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون فر

طرز تهیه شیرینی بدون فر شیرینی بهشتی بدون فر نی نی سایت شیرینی ۱۰ دقیقه ای بدون فر طرز تهیه شیرینی بهشتی کرکی بدون فر

شیرینی بهشی بدون فر یکی از روش های پخت شیرینی بهشتی است که برای کسانی که فر ندارند مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون فر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی بهشتی بدون فر
روغن صاف قنادی۱۵۰ گرم
آرد۳۰۰ گرم
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
پودر قند۱۵۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
تخم خرفه و پودر پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی بهشتی خوشمزه بدون نیاز به فر ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روغن صاف قنادی را به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه پودر قند را درون الک می ریزیم و روی روغن قنادی الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا با همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط روغن حجیم و خامه ای شود. در ادامه وانیل را به مخلوط روغن اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم، سپس آرد را طی ۲ مرحله به مخلوط روغن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد را با هم مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، سپس روغن مایع را اضافه می کنیم، مجددا مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و کمی چسبناک درست شود. در ادامه خمیر را به ۳ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به یک قسمت از خمیر زعفران دم کرده اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد رنگ بگیرد. در ادامه به قسمت دیگر خمیر، پودر کاکائو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یک دست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله توجه داشته باشید اگر خمیر کمی سفت بود می توانید مقداری روغن مایع اضافه کنید و مخلوط کنید. در ادامه مایه خمیر را درون قیف ماسوره ای می ریزیم، سپس یک شعله پخش کن روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس کاغذ روغنی را درون آن قرار می دهیم. در ادامه خمیر شیرینی ها را درون قابلمه روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم و مقداری پودر پسته و تخم خرفه روی آن ها می ریزیم، سپس روی درب تابه دم کنی قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم ۱۰ دقیقه اول پخت روی آن دم کنی باشد. در ادامه پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ وقتی شیرینی ها کاملا بخت حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شود چون اگر داغ باشند آن ها را جا به جا کنیم پودر می شوند. در ادامه شیرینی های بهشتی را درون ظرف مورد نظر بچینید و به همراه چای زعفرانی میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 19 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.