طرز تهیه کاپ کیک سیب ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کاپ کیک سیب

طرز تهیه کاپ کیک سیب , دستور پخت کاپ کیک سیب و دارچین و هویج

کاپ کیک سیب یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که مناسب پذیرایی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک سیب در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک سیب
آرد سفید قنادی۲ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد درشت
شکر۱ پیمانه
شیر⅔ پیمانه
بکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
سیب۱ عدد درشت
مواد لازم روی کاپ کیک
شکر۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کاپ کیک سیب

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک سیب خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کرده تا با دمای محیط هماهنگ شود. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر درون یک کاسه گود می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره ترکیب و پوک شود. در ادامه تخم مرغ ها را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن تخم مرغ ها مواد درون کاسه را مجددا به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا بافت مایه اولیه کیک کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه آرد را به همراه وانیل و پودر دارچین مخلوط کرده تا با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تناوب مقداری از مواد خشک و مقداری شیر به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه پوست سیب ها را جدا کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب های خرد شده را به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درون قالب مافین را با کاغذهای کپسولی می پوشانیم، سپس دو سوم حجم آنها را با مایه کیک پر می کنیم.

مرحله ششم

برای تزیین روی کاپ کیک ها، پودر دارچین را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم، سپس مقداری کمی از مخلوط آنرا به صورت پخش روی کاپ کیک ها می ریزیم و قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کاپ کیک ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان قالب مافین را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کمی از دمای کاپ کیک ها کاسته شود، سپس به همراه بستنی وانیلی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 16 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.