طرز تهیه کاپ کیک انجیر خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کاپ کیک انجیر

طرز تهیه کاپ کیک انجیر , دستور پخت کاپ کیک انجیر

کاپ کیک انجیر یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک انجیر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک انجیر
آرد۱٫۵ لیوان
شکر۱ لیوان سرخالی
تخم مرغ۳ عدد
ماست½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
انجیر۴ عدد

طرز تهیه کاپ کیک انجیر

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک انجیر خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه قالب های کاپ کیک را ابتدا کمی چرب کرده، سپس درون سینی فر می چینیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود. در ادامه روغن را اضافه می کنیم و چند ثانیه مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا ماست را اضافه می کنیم و آنرا نیز مانند روغن چند ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه ترکیب می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک مایه کیک را مخلوط می کنیم تا بافتش یکدست شود. در ادامه یک سوم حجم قالب های کاپ کیک را با مایه کیک پر می کنیم و چند ضربه آرام به قالب ها می زنیم.

مرحله پنجم

حالا انجیرها را می شوییم و پس از خشک کردن به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس روی هر کدام از قالب ها یک تکه انجیر قرار می دهیم. در ادامه قالب ها را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاپ کیک ها بپزند.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه کاپ کیک ها را با خلال دندان تست می کنیم، در صورتی که به طور کامل پخته بودند، آنها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شوند. در نهایت کاپ کیک ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.