طرز تهیه آلو متر خوشمزه و ساده به روش سنتی هندی

طرز تهیه آلو متر

طرز تهیه آلو متر , دستور پخت آلو متر هندی

آلو متر یکی از انواع خوراک های خوشمزه هندی است که با ترکیب سیب زمینی و نخود فرنگی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلو متر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود فرنگی۱٫۵ پیمانه
سیب زمینی۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۱ حبه
گوجه فرنگی۴ عدد
زنجبیل تازه۱ تکه کوچک
گشنیز تازه۱ دستته کوچک
زیره½ قاشق چایخوری
ادویه کاری، گرام ماسالا و زردچوبهاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
نمکف فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه آلو متر

مرحله اول

برای تهیه آلو متر خوشمزه در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و پس از شستن به صورت قطعات درشت خرد می کنیم. در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا گوجه ها پوره شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را به تابه افزوده و کمی تفت می دهیم تا پیاز کاملا نرم شود.

مرحله سوم

زمانی که پیاز سبک شد سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا کمی طلایی شوند. در ادامه سیر و زنجبیل را به صورت ریز رنده می کنیم و به تابه اضافه کرده، سپس کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا ادویه کاری را به همراه زردچوبه، گرام ماسالا، زیره، فلفل قرمز و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی و مقداری نمک به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم پوره گوجه فرنگی کمی سرخ شود، سپس به اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه می کنیم. در ادامه نخود فرنگی ها را می شوییم و تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله درب تابه را بسته و اجازه می دهیم خوراک آلو متر به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بجوشد تا کاملا جا بیفتد. حالا گشنیز را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم و پس از ۳۰ دقیقه تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در ادامه خوراک آلو متر را درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس گشنیز خرد شده را به صورت پخش روی خوراک می ریزیم. در نهایت خوراک آلو متر را به همراه نان تازه یا کته و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 18 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.