طرز تهیه توپک هویج ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه توپک هویج

طرز تهیه توپک هویج , دستور پخت توپک هویج

توپک هویج یکی از شیرینی های خوشمزه و لاکچری است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه توپک هویج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم توپک هویج
هویج۵ عدد متوسط
شیر۱ پیمانه
بیسکویت پتی بور وانیلی۲ بسته
مغز گردو½ پیمانه
جوزهندی و پودر دارچینبه مقدار کافی
پودر هل و پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه توپک هویج

مرحله اول

برای تهیه توپک هویج خوشمزه در ابتدای کار هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه هویج رنده شده را به همراه شیر درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم هویج پخته شده و شیر کاملا تبخیر شود. زمانی که شیر به خورد هویج رفت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس بیسکویت را خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم.

مرحله سوم

حالا بیسکویت را کاملا آسیاب می کنیم تا پودر شود، سپس مغز گردو را به صورت نگینی خیلی ریز خرد می کنیم. در ادامه پودر بیسکویت و مغز گردو را به همراه مقداری جوزهندی، پودر دارچین و پودر هل را به قابلمه حاوی هویج می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون قابلمه را مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم مواد توپک به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال بماند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از یخچال خارج کرده، سپس به اندازه یک گردو بزرگ از مواد توپک جدا می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را در دست گرد کرده تا حالت توپی پیدا کند، سپس درون پودر نارگیل می غلطانیم. در ادامه به همین ترتیب مراحل را تکرار می کنیم تا مواد توپک هویج تمام شود. مقدار ادویه ها بنا به ذائقه هر فرد قابل تغییر است.

مرحله ششم

در صورت نبود شیر می توانید از آب اضافه کنید، سپس برای شکیل تر شدن توپک ها می توانید از پودر نارگیل رنگی استفاده کنید. در نهایت توپک ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 30 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.