طرز تهیه مربای کونوس ساده و خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه مربای کونوس

طرز تهیه مربای کونوس , دستور پخت مربای کونوس

مربای کونوس یکی از انواع مرباهای خوشمزه و شمالی کشورمان است که همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای کونوس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای کونوس
به۱ کیلوگرم
کونوس۱۰ عدد
شکر۱ کیلوگرم
آب۳ لیوان
چوب دارچین یا پودر هل۴ تکه بزرگ
لیمو عمانی خشک۳ عدد
گلاب۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای کونوس

مرحله اول

برای تهیه مربای کونوس خوشمزه در ابتدای کار آب را به همراه شکر و چوب دارچین درون یک قابلمه مسی ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا جوش بیاید. در ادامه کونوس را به خوبی شسته و هسته های آنرا جدا می کنیم.

مرحله دوم

بسته به نوع سلیقه می توانید پوست کونوس ها را جدا کنید. حالا هسته های لیمو عمانی را جدا کرده، سپس به را شسته و به اندازه های دلخواه برش می زنیم. در ادامه لیمو عمانی را به همراه به و کونوس درون قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا حرارت را زیاد کرده و درب قابلمه را می بندیم تا مربا به مدت ۲۵ دقیقه بجوشد. پس از گذشت این زمان درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه می گذاریم، سپس حرارت را روی کمترین شعله قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم مربا به حالت دم به مدت ۴ تا ۵ ساعت روی حرارت بماند و به آرامی پخته، سپس رنگ آن آزاد شود. سفارش می شود برای خوشرنگ تر شدن مربا، ترجیحا از قابلمه مسی استفاده کنید.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۵ ساعت قابلمه را از از روی حرارت برداشته، سپس اجازه می دهیم مربا به مدت ۱۲ ساعت درون همان قابلمه بماند. پس از گذشت این زمان چوب های دارچین را به همراه لیمو عمانی از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مربا را درون یک ظرف درب دار می ریزیم، سپس درب آنرا محکم بسته تا از نفوذ هوا جلوگیری کنیم. در صورتی که از پودر هل استفاده می کنید، چوب دارچین را حذف کنید. در نهایت مربا را به همراه کره سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 23 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.