طرز تهیه قرابیه کشمش و گردو خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه قرابیه کشمش و گردو

طرز تهیه قرابیه کشمش و گردو , دستور پخت قرابیه کشمش و گردو

قرابیه کشمش و گردو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی کشورمان است که با مواد بسیار ساده تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه کشمش و گردو در ادامه با سایت آموزش چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه کشمش و گردو
کره۱۰۰ گرم
روغن مایع۷۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند۱۲۰ گرم
آرد سفید۴۵۰ گرم
کشمش۸۵ گرم
مغز گردو۵۰ گرم
وانیل⅛ قاشق چایخوری

طرز تهیه قرابیه کشمش و گردو

مرحله اول

برای تهیه قرابیه کشمش و گردو خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا نرم شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ تا ۱۷۵ قرار می دهیم تا به طور کامل گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره به دمای محیط رسیده را به همراه روغن مایع، تخم مرغ و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و درون کاسه الک می کنیم و با لیسک در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس آنرا کنترل شده به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لیطف حاصل شود. زمانی که خمیر بدست آمده به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید خمیر را ورز ندهید که به روغن بیفتد. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کشمش به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد باهم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله از خمیر گلوله هایی به اندازه ۱۰ تا ۱۱ گرمی جدا کرده، سپس گرد می کنیم. در ادامه دورن درب آبمیوه گیری دستی یک کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس خمیر را درون آن می گذاریم و به خوبی فشرده می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که خمیر کاملا فشرده شد، آنرا از قالب خارج می کنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر ها را با فاصله ۱ سانتی متر از هم درون سینی می چینیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم قرابیه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به قرابیه ها اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند.

مرحله هشتم

پس از اینکه قرابیه ها کاملا خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه با پودر پسته و شکلات آب شده تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 17 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.