طرز تهیه قرابیه تبریزی معروف به شاه شیرینی به روش بازاری

طرز تهیه قرابیه تبریزی

قرابیه تبریزی , طرز تهیه قرابیه تبریزی , دستور پخت قرابیه تبریزی

قرابیه تبریزی که با نام شاه شیرینی هم شناخته می شود یکی از انواع شیرینی های معروف شهر تبریز است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه طرز تهیه قرابیه تبریزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه تبریزی
بادام پوست کنده۲۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ۱۷۵ گرم
آرد برنج۵۰ گرم
جوهر لیمو½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه قرابیه تبریزی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه تبریزی ابتدا بادام را درون یک کاسه حاوی آب ولرم می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه خیس بخورد. پس از گذشت این زمان، بادام را آبکشی می کنیم و روی یک دستمال تمیز پخش می کنیم تا خشک شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که برای خشک شدن کامل بادام ها، حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت زمان نیاز است. پس از گذشت این زمان بادام خشک شده را به همراه شکر و یک سوم از حجم سفیده تخم مرغ درون میکسر می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد را با هم میکس می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه مواد میکس شده را از میکسر خارج کرده و درون یخچال قرار می دهیم. حالا هر ۳۰ دقیقه یک بار مواد را از یخچال خارج کرده و مجددا میکس می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در حین میکس کردن مواد، هر بار مقداری از سفیده تخم مرغ را اضافه می کنیم. قرار دادن خمیر در یخچال به دلیل است که روغن نیندازد. پس از اینکه ۴ بار خمیر را به این صورت درون یخچال قرار دادیم، تقریبا آماده است.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه آرد برنج را به همراه جوهر لیمو به خمیر اضافه می کنیم و با میکسر مخلوط می کنیم تا خمیر از حالت جامد به مایع تغییر حالت بدهد.

مرحله ششم

حالا خمیر را درون قیف با ماسوره ساده می ریزیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مایه شیرینی را با قیف روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم. در نهایت سینی را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها آماده شوند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 10 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.