طرز تهیه کوکی زنجبیلی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کوکی زنجبیلی

طرز تهیه کوکی زنجبیلی طرز تهیه کوکی زنجبیلی کریسمس کوکی زنجبیلی ساده

کوکی زنجبیلی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی زنجبیلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی زنجبیلی
آرد۲۴۵ گرم
جوش شیرین۱٫۵ قاشق چایخوری
زنجبیل۱٫۵ قاشق چایخوری
دارچین۱٫۵ قاشق چایخوری
نمک۱٫۵ قاشق چایخوری
جوز هندی۱٫۵ قاشق چایخوری
کره۹۵ گرم
شکر سفید۸۰ گرم
شکر قهوه ای۵۰ گرم
عسل۳۰ گرم
تخم مرغ۷۵ گرم
شیره خرما۲ قاشق چایخوری
پودر شکربرای تزیین

طرز تهیه کوکی زنجبیلی

مرحله اول

برای تهیه کوکی زنجبیلی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه کره هم دمای محیط را به همراه شکر سفید و قهوه ای درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شده و رنگشان مایل به کرمی شود. در ادامه عسل را به همراه شیره خرما به کاسه اضافه کرده و در حدی که مواد با هم ترکیب شوند با همزن مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و ۳ تا ۴ دقیقه دیگر مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا بافتشان حجیم و رنگشان روشن شود. در ادامه آرد را به همراه جوش شیرین، جوز هندی، زنجبیل، دارچین و نمک داخل یک کاسه با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب آرد را در سه مرحله به مواد داخل کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف شکل بگیرد. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به صورت گرد شکل داده و درون سینی فر قرار می دهیم، سپس با کف دست آنرا کمی فشار می دهیم تا تخت شود. تمام خمیر را به همین صورت آماده می کنیم و به ترتیب درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا طلایی شوند. در نهایت کوکی ها را از فر خارج کرده و پس از اینکه به طور کامل خنک شدند، درون پودر شکر غلطانده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 13 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.