طرز تهیه شیله عدس خوشمزه و ساده به روش سنتی تبریزی

طرز تهیه شیله عدس

طرز تهیه شیله ارومیه طرز تهیه شیله تبریزی طرز تهیه شیله عدس تبریزی طرز تهیه شیله پلو طرز تهیه شیله رشته طرز تهیه شیله ترکی طرز تهیه شیله با لپه طرز تهیه یارما شیله سی

شیله عدس از غذاهای سنتی و خوشمزه تبریز است که با ترکیبات و دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیله عدس در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس۱ پیمانه
بلغور گندم½ پیمانه
برنج½ پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی۴ عدد
تره۱ دسته متوسط
پیازچه۴ ساقه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه شیله عدس

مرحله اول

برای تهیه شیله عدس خوشمزه در ابتدای کار برنج و بلغور گندم را درون یک کاسه حاوی می ریزیم و اجازه می دهیم ۲ ساعت خیس بخورند. در ادامه عدس را به صورت جداگانه درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

حالا عدس را آبکشی می کنیم و به همراه ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم. برای خوشمزه تر شدن غذا می توانیم یک عدد استاک مرغ یا گوشت نیز به قابلمه اضافه کنیم. در ادامه حرارت را ملایمتر می کنیم و اجازه می دهیم عدس نیمپز شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه عدس نیمپز شد، برنج و بلغور گندم را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه برنج و بلغور گندم را اضافه کردیم، باید غذا را هر چند لحظه یک بار به صورت مداوم هم بزنیم تا ته نگیرد.

مرحله پنجم

حالا صبر می کنیم تا برنج به طور کامل بپزد و اصطلاحا شکفته شود، سپس پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و آنها را درون قابلمه رنده می کنیم. در ادامه پیازچه و تره را به صورت ریز خرد می کنیم و به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله نمک غذا را اندازه می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کشیده شود. در نهایت وقتی شیله عدس به غلظت مناسب رسید، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با پیازچه تزیین کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 9 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.