طرز تهیه فاج شیر عسلی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه فاج شیر عسلی

طرز تهیه فاج شیر عسلی , دستور تهیه فاج شیر عسلی

فاج شیر عسلی از شکلات های ساده و خوشمزه خانگی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فاج شیر عسلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم فاج شیر عسلی
شیر عسلی۴۰۰ گرم
شکلات تخته ای سفید۶۰۰ گرم
وانیل یا پودر هل½ قاشق چایخوری
مغزیجات دلخواهبه مقدار کافی

طرز تهیه فاج شیر عسلی

مرحله اول

برای تهیه فاج شیر عسلی به روش خانگی در ابتدای کار یک قالب مربع با اندازه ۲۰ سانتی متر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم و کنار می گذاریم، سپس شیر عسلی (طرز تهیه شیر عسلی در خانه) را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله کاسه را روی حرارت بخار آب یا کتری قرار داده و اجازه می دهیم به طور کامل روان شود. در ادامه شکلات را خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله سوم

پس از اینکه شکلات و شیر عسلی با هم ترکیب شدند، پودر هل یا وانیل را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود. در ادامه کاسه را از روی حرارت کنار می گذاریم و مغزیجات دلخواه را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را درون قالب می ریزیم و روی آنرا با پالت به صورت یکدست صاف می کنیم. در ادامه مقداری مغزیجات دلخواه روی مایه فاج می ریزیم، سپس روی قالب را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۴ ساعت قالب را از یخچال خارج می کنیم و فویل را باز می کنیم. در ادامه فاج را به صورت دلخواه برش می زنیم، سپس از قالب خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 3 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.