طرز تهیه شیرینی شکرلمه خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی شکرلمه

شیرینی شکرلمه , طرز تهیه شیرینی شکرلمه , دستور پخت شیرینی شکرلمه

شیرینی شکرلمه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه سنتی کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شکرلمه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شکرلمه
آرد۲ لیوان
پودر شکر½ لیوان
آرد نخودچی۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
تخم خرفه۱ قاشق چایخوری
شیر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی شکرلمه

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شکرلمه به روش ترکیه ای ابتدا آرد را به همراه پودر شکر، آرد نخودچی و بکینگ پودر با هم ترکیب کرده تا با هم یکدست شوند، سپس ترکیب مواد را دو مرتبه الک کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر هل را اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه روغن مایع را کم کم اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف شکل بگیرد. این خمیر نه باید خیلی سفت باشد، نه خیلی شل.

مرحله سوم

حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در همین حین سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم، یا اینکه با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله از خمیر به اندازه یک گردوی بزرگ بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه خمیر را درون سینی فر قرار داده و با کف دست آنرا کمی فشار می دهیم تا حالت بگیرد.

مرحله پنجم

به همین صورت تمام خمیر را شکل داده و درون سینی فر می چینیم. در ادامه زعفران دم کرده را با کمی شیر ترکیب کرده و با برس روی خمیرها می مالیم. در ادامه روی هر خمیر مقداری تخم خرفه می پاشیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی حاوی شیرینی ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزند. پس از اینکه اطراف شیرینی ها به طور کامل طلایی شد، آنها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 24 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.