طرز تهیه شیرینی ایرمیک خوشمزه و ساده به روش سنتی ترکیه

طرز تهیه شیرینی ایرمیک

شیرینی ایرمیک , طرز تهیه شیرینی ایرمیک , دستور پخت شیرینی ایرمیک

شیرینی ایرمیک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ایرمیک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ایرمیک
ماست½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
کره۳ قاشق غذاخوری
آرد ایرمیک۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید۱٫۵ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر گردوبرای مغز شیرینی
مواد برای شربت بار
شکر۳ پیمانه
آب۳ پیمانه
آب لیمو ترش۱ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی ایرمیک

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ایرمیک خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله شکر و آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم شکر به طور کامل حل شود. در ادامه آب لیمو ترش را به همراه زعفران دم کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم شربت به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد، سپس آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه برای تهیه خمیر، ماست را به همراه روغن، تخم مرغ و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به خوبی با همزن ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس کره هم دمای محیط را به همراه آرد ایرمیک و بکینگ پودر به کاسه افزوده و مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا آرد سفید را به صورت کنترل شده به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود که به دست نچسبد. در ادامه به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت یکدست در کف دستمان باز می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری پودر گردو در وسط خمیر قرار داده و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم و درون سینی فر می چینیم. تمام خمیر را به همین صورت آماده کرده و در سینی فر قرار داده، سپس به مدت ۲۰ تا ۳۰ درون فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه شیرینی ها پختند، آنها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی از حرارت بیفتند، سپس شربت را روی شیرینی ها می ریزیم و اجازه می دهیم به خورد شیرینی ها برود. در نهایت شیرینی ها را درون ظرف چیده و با پودر پسته تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 16 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.