طرز تهیه لچه فریتا دسر خوشمزه و شیک به روش اسپانیایی

طرز تهیه لچه فریتا

طرز تهیه لچه فریتا , دستور پخت دسر لچه فریتا اسپانیایی

لچه فریتا یکی از معروف ترین دسرهای کشور اسپانیا است که با ترکیبات و طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لچه فریتا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۴ لیوان
شکر½ لیوان
نمک۱ پنس
چوب دارچین۱ تکه
اسانس وانیل۱ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت⅔ لیوان
 پوست لیمو۱ تکه
مواد روی دسر
تخم مرغ۲ عدد
پودر سوخاری۱ لیوان
شکر۱ لیوان
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه لچه فریتا

مرحله اول

برای تهیه دسر لچه فریتا در ابتدای کار ۳ لیوان از شیر را به همراه چوب دارچین، پوست لیمو، شکر و نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده تا شکر به طور کامل درون شیر حل شود.

مرحله دوم

در همین حین شیر باقیمانده را به همراه نشاسته ذرت درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم. پس از اینکه شیر شروع به جوشیدن کرد، چوب دارچین و پوست لیمو ترش را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ترکیب شیر و نشاسته را به قابلمه اضافه کرده و مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا بافت آن به غلظتی شبیه به غلظت فرنی برسد. در ادامه یک قالب مستطیلی را با کمی آب نمدار می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک کیسه فریزر را باز کرده و درون قالب قرار می دهیم، سپس مایه دسر را درون قالب می ریزیم و روی آنرا با یک لایه پلاستیک می پوشانیم. در ادامه قالب را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شکر و پودر دارچین را درون یک کاسه با هم ترکیب می کنیم. پس از گذشت ۴ ساعت قالب را از یخچال خارج کرده و به صورت مربعی به اندازه دلخواه برش می زنیم، سپس تخم مرغ و پودر سوخاری را درون دو کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس تکه های دسر را ابتدا درون تخم مرغ و بعد درون پودر سوخاری غلطانده و به تابه اضافه می کنیم. حالا هر دو سمت دسرها را سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

به همین صورت تمام تکه های دسر را آماده کرده و سرخ می کنیم. در نهایت دسرهای سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار داده تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس درون مخلوط شکر و دارچین غلطانده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در سه شنبه 30 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.