طرز تهیه کاپ کیک مغزدار با روکش شکلات به روش بازاری

طرز تهیه کاپ کیک مغزدار

طرز تهیه کاپ کیک مغزدار , دستور پخت کاپ کیک مغزدار شکلاتی

کاپ کیک مغزدار با روکش شکلات یکی از انواع شیرینی ها مخصوص پذیرایی است که علاوه بر ظاهر شکیلش، طعمی بسیار خوشمزه نیز دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک مغزدار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک مغزدار
تخم مرغ۲ عدد
شکر½ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
روغن مایع½ پیمانه
شیریک ششم پیمانه
آرد۱ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر نارگیل۲ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۲۰۰ گرم

طرز تهیه کاپ کیک مغزدار

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک مغزدار با روکش شکلاتی در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با درو تند همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شده و رنگش روشن شود.

مرحله دوم

در این مرحله روغن مایع را اضافه کرده و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود مخلوط می کنیم، سپس شیر را اضافه کرده و آنرا نیز همانند روغن مایع چند ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود.

مرحله سوم

حالا پودر نارگیل را اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا به صورت یکدست درون مایه کاپ کیک پخش شود. در ادامه فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم، سپس مواد را با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه قالب مافین را با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مایه کاپ کیک را درون کپسول های مافین می ریزیم و یک تکه شکلات تخته ای روی مایه کیک قرار می دهیم. در ادامه قالب مافین را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا به طور کامل بپزند.

مرحله ششم

در این مرحله کاپ کیک ها را پس از پخت از قالب خارج کرده و اجازه می دهیم کمی خنک شوند. در ادامه شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کرده و کاپ کیک ها را درون شکلات می زنیم تا کاور شوند، سپس در ظرف چیده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 27 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.