طرز تهیه شامی کباب جهرمی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه شامی کباب جهرمی

طرز تهیه شامی کباب جهرمی , دستور پخت شامی کباب جهرمی

شامی کباب از غذاهایی است که در شهرهای مختلف کشورمان با دستورهای متنوعی درست می شود، این بار با آموزش شامی کباب شهر جهرم در خدمت شما عزیزان هستیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی کباب جهرمی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
ماست۲ قاشق غذاخوری
آرد۵ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی کباب جهرمی

مرحله اول

برای تهیه شامی کباب جهرمی خوشمزه در ابتدای کار پیاز و سیب زمینی را پوست گرفته و با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پوست گوجه فرنگی را گرفته و آنرا نیز درون کاسه رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ ها، ماست، آرد و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم، سپس با قاشق مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود.

مرحله سوم

در صورتی که مایه شامی سفت و خشک بود، کم کم آب اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا بافت مایه شامی کمی شل شود. پس از اینکه مایه شامی آماده شد، آنرا سلفون کشی کرده و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله چهارم

در صورتی که وقت کافی نداشته باشیم، می توانیم شامی ها را بدون استراحت سرخ کنیم. برای سرخ کردن شامی ها، ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس چند قاشق روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، با قاشق از مایه شامی بر می داریم و درون روغن داغ می اندازیم. حالا به سرعت مایه شامی  رابه صورت گرد شکل داده و روی آنرا صاف می کنیم، سپس اجازه می دهیم شامی سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت شامی سرخ شد، آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود. به همین صورت تمام شامی ها را سرخ می کنیم، سپس به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 26 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان کتلت قارچ و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه سماق پلو خوشمزه و مجلسی با گوشت قلقلی

طرز تهیه سماق پلو خوشمزه و مجلسی با گوشت قلقلی

طرز تهیه سماق پلو سماق پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. در گذشته این غذای خوشمزه با کباب کوبیده سرو …

طرز تهیه اسکندر کباب خوشمزه و مخصوص به روش استانبولی

طرز تهیه اسکندر کباب خوشمزه و مخصوص به روش استانبولی

طرز تهیه اسکندر کباب اسکندر کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و معروف کشور ترکیه است که شباهت های به دونر کباب دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.