طرز تهیه شامی بروجردی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه شامی بروجردی

شامی بروجردی , طرز تهیه شامی بروجردی , دستور پخت شامی کباب بروجردی

شامی بروجردی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است از غذاهای شهر بروجرد محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی بروجردی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده مخلوط۴۰۰ گرم
پیازچه۲۰۰ گرم
تره تازه۱۰۰ گرم
سبزی معطر تازه یا خشک۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد
نمکبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
زرچوبهبه میزان لازم
پودر سیربه میزان لازم
پودر پیازبه میزان لازم
آرد نخودچی۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شامی بروجردی

مرحله اول

برای تهیه شامی بروجردی خوشمزه ابتدا گوشت را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیازچه و تره را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه سبزی معطر خشک به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم. حالا مجددا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله سوم

در صورتی که پس از مخلوط کردن مواد، مایه شامی حالتی شل و آبکی داشت، آرد نخودچی و آرد سوخاری را نیز اضافه می کنیم و با دیگر مواد به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه شامی کاملا منسجم و یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پشوانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد به طور کامل با هم تلفیق شود. پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، دستانمان را با کمی آب مرطوب می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی متوسط از مایه شامی بر میداریم و با دست به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه شامی را به آرامی درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت شامی ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. به همین ترتیب تمام شامی ها را سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه شامی ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان شامی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 19 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.