طرز تهیه کیک توپک برفی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کیک توپک برفی

طرز تهیه کیک توپک برفی

کیک توپک برفی یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با طعم ها و رنگ های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک توپک برفی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک توپک برفی
کره۱۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر½ پیمانه
آرد۲ پیمانه
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲٫۵ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
مواد لازم برای توپک برفی
پنیر خامه ای۱۷۵ گرم
پودر نارگیل۲ استکان
شکر۲ قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک توپک برفی

مرحله اول

برای تهیه کیک توپک برفی در ابتدای کار توپک ها را درست می کنیم، برای این منظور پنیر را به همراه سفیده تخم مرغ، شکر، وانیل و پودر نارگیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله کاسه را به مدت ۱۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا مواد کمی سفت شوند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج کرده و به اندازه یک گردو از مواد بر می داریم و به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله سوم

تمام مواد را به همین صورت آماده کرده و درون یک سینی می چینیم، سپس روی توپک ها را سلفون کشی کرده و درون یخچال قرار می دهیم. برای تهیه کیک، ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله کره هم دمای محیط را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ ها را اضافه کرده و مواد را مجددا مخلوط می کنیم تا حجیم شوند.

مرحله پنجم

حالا آرد را با نشاسته ذرت، پودر کاکائو، بکینگ پودر و نمک ترکیب کرده و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم. در همین حین مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس شیر را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک قالب ۲۰ در ۳۰ سانتی متر را چرب می کنیم و مایه کیک را درون آن می ریزیم، سپس توپک ها را روی مایه کیک می چینیم و کمی فشار می دهیم تا داخل مایه کیک فرو روند. در ادامه قالب را درون فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

برای پخت کامل کیک حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان لازم است. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت، قالب را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیک خنک شود. در نهایت کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و برش می زنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 21 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.