طرز تهیه کیک مخملی شیک و مجلسی به شکل قلب

طرز تهیه کیک مخملی

طرز تهیه کیک مخملی بنفش طرز تهیه کیک مخملی آبی طرز تهیه کیک قرمز مخملی طرز تهیه کیک مخملی شکلاتی فیلم آموزش کیک مخملی طرز تهیه کیک مخملی بدون فر کیک مخملی سبز کیک مخملی اینستاگرام

کیک مخملی یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با طرح های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مخملی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک مخملی
آرد قنادی۲۴۰ گرم
شکر۱۸۰ گرم
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق سوپخوری
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع¾ پیمانه
باترمیلک۱ پیمانه
سرکه سفید۱ قاشق سوپخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
رنگ خوراکی۲ قاشق مرباخوری
خامه فرم گرفته۵۰۰ گرم
شربت با طعم دلخواهبرای رطوبت کیک
موز و گردوبرای لایه های کیک

طرز تهیه کیک مخملی

مرحله اول

برای تهیه کیک مخملی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه آرد را با پودر کاکائو به خوبی ترکیب کرده و ۲ تا ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به همراه جوش شیرین و نمک به ترکیب آرد اضافه می کنیم، سپس روغن مایع را به همراه رنگ خوراکی و سرکه درون یک ظرف جداگانه با هم ترکیب کرده و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا باترمیلک (طرز تهیه باتر میلک) را به ترکیب آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط روغن را اضافه می کنیم و با همزن دستی مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه تخم مرغ ها را اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن مواد را هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قالب قلبی را با کمی روغن چرب کرده و مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بپزد، سپس از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله پنجم

حالا کیک را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و لبه های زاویه دار آنرا می گیریم. لبه های اضافی کیک را پودر می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کیک را به صورت افقی به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله لایه های کیک را با شربت مرطوب کرده و بین هر لایه کیک مقداری خامه، گردو و موز خرد شده قرار می دهیم، سپس لایه ها را به هم می چسبانیم. در ادامه اطراف و روی کیک را با خامه فرم گرفته کاور می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خرده های کیک را به اطراف و روی کیک می پاشیم تا ظاهر کیک حالت مخملی پیدا کند. در نهایت کیک را به مدت چند ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خامه سفت شود، سپس از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 7 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.