طرز تهیه کوکی کورجیک خوشمزه و ساده به روش روسی

طرز تهیه کوکی کورجیک

طرز تهیه کوکی کورجیک , دستور پخت کوکی کورجیک

کوکی کورجیکی از شیرینی های ساده و خوشمزه کشور روسیه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کورجیک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی کورجیک
شیر۸۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱۰ گرم
آرد سفید۴۰۰ گرم
نمک¼ قاشق چایخوری
مواد رومال
زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر کاکائو۱ قاشق سوپخوری
شیر گرم۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی کورجیک

مرحله اول

برای تهیه کوکی کورجیک خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود. در ادامه قابلمه را کنار می گذاریم تا شیر خنک شود.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را با بکینگ پودر و نمک ترکیب می کنیم، سپس دو مرتبه الک می کنیم. در ادامه ترکیب آرد را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کره سرد را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا کره جذب آرد شود.

مرحله سوم

پس از اینکه کره و آرد کاملا ترکیب شدند، مخلوط شیر هم دمای محیط را اضافه کرده و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در همین حین تخم مرغ و وانیل را نیز اضافه کرده و به خورد خمیر می دهیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر جمع شد، نیاز به ورز دادن آن نیست، چون ممکن است به روغن بیفتد. در ادامه خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار داده و درون یخچال قرار می دهیم تا به مدت یک ساعت استراحت کند و به طور کامل خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد رومال را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه خمیر را از یخچال خارج کرده و زیر و روی آن کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را با قطر ۶ سانتی متر با وردنه باز می کنیم، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم. در ادامه خمیر های قالب خورده را به ترتیب درون سینی فر می چینیم، سپس با استفاده از برس مواد رومال را روی خمیرها می مالیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار داده، سپس از یخچال خارج می کنیم و با چنگال روی کوکی ها طرح می اندازیم. در نهایت کوکی ها را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 20 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.