طرز تهیه شورت برد پسته ای خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه شورت برد پسته ای

طرز تهیه شیرینی شورت برد پسته ای , دستور پخت بیسکوئیت شورت برد پسته ای

شورت برد پسته ای یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شورت برد پسته ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شورت برد پسته ای
کره۱۵۰ گرم
پودر قند۶۰ گرم
آرد قنادی۱۹۰ گرم
نشاسته ذرت۱۰ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
مغز پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه شورت برد پسته ای

مرحله اول

برای تهیه شرت برد پسته ای خوشمزه در ابتدای کار کره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن کمی مخلوط می کنیم تا بافت آن باز شود. در ادامه پودر قند را اضافه کرده و در حدی که با کره ترکیب شود، مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله نشاسته ذرت را به همراه نمک و وانیل به کاسه اضافه می کنیم و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را در چند مرحله اضافه کرده و با دور کند همزن مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر یکدست شد، پسته را اضافه کرده و پس از مخلوط کردن، خمیر را درون نایلون می پیچیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان خمیر را بین دو لایه نایلون قرار داده و به وسیله وردنه با قطر یک سانتی متر باز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را با کاتر دلخواه قالب زده و درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی سینی را با نایلون پوشانده و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده کرده و اجازه می دهیم گرم شود. پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، سینی را از یخچال خارج کرده و درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی های به طور کامل خنک شوند. در نهایت شیرینی ها را از سینی فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه چای سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 16 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.