طرز تهیه شربت زعفران خوشمزه و مجلسی به روش نذری

طرز تهیه شربت زعفران

طرز تهیه شربت زعفران و آبلیمو برای پریود برای ۱۰۰ نفر با تخمه شربتی و بیدمشک با نبات برای زایمان نذری به مقدار زیاد بسیار خوشمزه

شربت زعفران یکی از شربت های مجلسی ایرانیان است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه شربت تخمه شربتی خوشمزه و مجلسی به روش نذری

مواد لازم شربت زعفران
شکر۱ کیلوگرم
آب۲ پیمانه
گلاب۱ پیمانه
گل زعفران دم کرده½ قاشق چایخوری

دستور تهیه شربت زعفران

مرحله اول

ابتدا آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در همین حین زعفران را می سابیم و پس از اینکه آب جوش آمد، زعفران سابیده شده را داخل آب جوش می ریزیم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم.

مرحله دوم

حالا درب قابلمه را قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در همین حالت بماند تا زعفران به طور کامل دم بکشد و رنگ بدهد. پس از گذشت ۲۰ دقیقه گلاب و شکر را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم شکر حل شود.

مرحله سوم

پس از اینکه شکر حل شد حرارت را کمی بیشتر می کنیم تا شربت به قوام برسد. حدود ۱۰ دقیقه تقریبا برای قوام آمدن شربت نیاز است. برای اینکه متوجه شویم شربت به قوام رسیده است، یک قاشق غذاخوری شربت از شربت بر می داریم.

همچنین ببینید : طرز تهیه شربت خاکشیر ساده خوشمزه و مجلسی برای رفع تشنگی

مرحله چهارم

سپس صبر می کنیم تا خنک شود، سپس بین دو انگشت خود تست می کنیم اگر کشدار بود یعنی شربت به قوام رسیده است ولی اگر آبکی بود شربت باید مدت بیشتری روی حرارت بماند تا غلظتش بیشتر  شود و به قوام برسد.

مرحله پنجم

پس از اینکه شربت اماده شد اجازه می دهم در دمای محیط خنک شود، سپس انرا در ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. نکته مهم در مورد شربت زعفران این است که باید به اندازه مصرف تهیه شود چون اگر مدت طولانی بماند رنگش می پرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 21 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/viva_cafe_

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.