طرز تهیه شیرینی فلورنتینا خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه شیرینی فلورنتینا

طرز تهیه شیرینی فلورنتینا , دستور پخت شیرینی فلورنتینا

شیرینی فلورنتینا یکی از انواع شیرینی های مجلسی و شیک بین المللی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی فلورنتینا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی فلورنتینا
آرد۱ و ⅓ لیوان
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند۶۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد روی شیرینی
خامه۱ قاشق غذاخوری
خلال بادام۱ پیمانه
عسل۲ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم

طرز تهیه شیرینی فلورنتینا

مرحله اول

برای تهیه شیرینی فلورنتینای ساده در ابتدای کار کره و پودر قند را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس تخم مرغ  و وانیل را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مجددا مواد را یک تا دو دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم، در همین حین مواد را با نوک انگشت مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم

پس از اینکه بافت خمیر یکدست شد، آنرا درون نایلون می پیچیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را بین دو لایه نایلون قرار می دهیم، سپس با وردنه به صورت یکدست باز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را با کاتر تارت قالب می زنیم، سپس خمیرهای قالب زده شده را درون قالب های تارت قرار می دهیم و با چنگال سوراخ می کنیم. در ادامه فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله پنجم

حالا قالب های تارت را داخل سینی فر می چینیم، سپس درون فر قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه بپزند. در همین حین مواد روی تارت ها را آماده می کنیم، برای این منظور کره، خامه و عسل را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار داده و مواد را ترکیب می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه خلال بادام را به قابلمه اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه تارت ها را از فر خارج می کنیم، سپس روی هر کدام ۱ قاشق مربخوری از مواد رویه می ریزیم و آنرا صاف می کنیم. پس از اینکه تمام تارت ها آماده شدند، مجددا سینی را درون فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم تارت ها به مدت ۶ تا ۷ دقیقه دیگر درون فر بمانند تا آماده شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و پس از اینکه تارت ها خنک شدند، آنها را از قالب ها خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 2 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.