طرز تهیه شیرینی بادامی خوشمزه و ساده مناسب پذیرایی

طرز تهیه شیرینی بادامی

طرز تهیه شیرینی بادامی ایرانی پفکی قزوین بدون فر با آرد بادام کره ای بادامی به شکل میوه

شیرینی بادامی، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه و مغز دار محسوب می شود. از آن جا که خمیر این شیرینی با پودر بادام و هل تهیه می شود، بسیار مقوی و در عین حال خوشمزه است. این شیرینی را می توان دو ماه در یک ظرف در دار در یخچال نگه داری کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی بادامی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی بادامی
روغن جامد۱۳۰ گرم
پودر قند۱۱۰ گرم
پودر هلنصف قاشق چای خوری
پودر بادام۶۰ گرم
آرد۳۳۰ گرم
خلال پستهجهت تزیین

طرز تهیه شیرینی بادامی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه و مخصوص با طعم بادام در ابتدای کار، یک کاسه برداشت و روغن و پودر قند و پودر هل الک کرده را می ریزیم و با همزن برقی می زنیم تا سبک و سفید شود. پودر بادام را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در آخر آرد را دو بار الک می کنیم و اضافه کرده و با نوک انگشتان خمیر را جمع می کنیم. این خمیر را نباید زیاد ورز دهیم وگرنه به روغن می افتد و سفت می شود. خمیر را بین دو کیسه فریزر باز کرده و به ضخامت نیم سانت در می آوریم.

مرحله سوم

سپس آنرا با کاتر دلخواه قالب می زنیم. قالب مرسوم این شرینی به شکل اشک است. اگر در حین باز کردن روی خمیر ترک مشاهده کردیم می توان با دست روی خمیر را بکوبیم و سطح آن را صاف می کنیم و وردنه باز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد در فر برقی یا ۷۵ درجه سانتی گراد در فر گازی روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. سینی فر را برداشته و با کاغذ روغنی کف آن را می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شیرینی های قالب زده شده را با فاصله در کنار هم روی کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزد. توجه داشته باشید که این شیرینی نباید در فر تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله ششم

بعد از پخت، سینی فر را از فر خارج کرده و می گذاریم تا کامل خنک شود. تقریبا بین ۳ تا ۴ ساعت زمان می برد تا شیرینی خنک شود. بعد از آن، شیرینی ها را جدا کرده و در ظرف در بسته به مدت دو ماه می توانیم نگه داری کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 8 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.