طرز تهیه کوکی ردولوت ساده و خوشمزه مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه کوکی ردولوت

طرز تهیه کوکی ردولوت , دستور پخت کوکی ردولوت

کوکی ردولوت یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده بین المللی است که معمولا برای پذیرایی در مناسبت های خاص استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی ردولوت در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی ردولوت
کره۱۱۰ گرم
شکر سفید۲۰۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد۲۳۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس
رنگ ژله ای قرمز½ قاشق چایخوری
وانیل⅓ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی ردولوت

مرحله اول

برای تهیه کوکی ردولوت خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس کره را در فضای آشپرخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده، سپس کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا کره را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط کره را مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه رنگ خوراکی را به مخلوط کره اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا رنگ درون مایه پخش شود.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه پودر کاکائو و نمک درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را به مخلوط کره اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

محله پنجم

در این مرحله به ورز دادن خمیر ادامه می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری از خمیر به اندازه گردو بر می داریم و در دست گرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر های فرم داده شده را درون سینی قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت ۳۰ دقیقه سینی را از یخچال خارج می کنیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکی به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان سینی را از  فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم کوکی ها کاملا خنک شوند. برای نگهداری بهتر کوکی های ردولوت را درون یک ظرف درب بسته قرار می دهیم و در دمای محیط نگهداری می کنیم. در آخر کوکی ها را به همراه چای تازه دم میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 25 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.