طرز تهیه خوراک کدو و قارچ ساده با طعمی خوشمزه

طرز تهیه خوراک کدو و قارچ

طرز تهیه خوراک کدو و قارچ , دستور پخت خوراک کدو و قارچ

خوراک کدو و قارچ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک کدو و قارچ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
قارچ۱۲ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
سیب زمینی۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک کدو و قارچ

مرحله اول

برای تهیه خوراک کدو و قارچ ساده در ابتدای کار کدو سبز را می شوییم و با پوست به صورت حبه ای خرد می کنیم. در ادامه پیازها را پوست گرفته و به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سیرها را پوست گرفته و درون تابه رنده می کنیم. در ادامه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و مواد را یکی دو دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه عطر سیر و زردچوبه خارج شد، گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و درون تابه رنده می کنیم. در صورت تمایل می توانیم گوجه فرنگی را نیز به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه قارچ ها را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قارچ و کدو سبز را به تابه اضافه می کنیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه روی مواد می پاشیم و درب تابه را می گذاریم. در ادامه حرارت زیر تابه را کمی می کنیم تا مواد به طور کامل بپزند و آب درون تابه کشیده شود.

مرحله پنجم

در حین آماده شدن خوراک، سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه دیگر روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه آب خوراک کشیده شد، سیب زمینی سرخ شده را به تابه اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در نهایت خوراک را در ظرف دلخواه می ریزیم و به سلیقه خود به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 19 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.