طرز تهیه کیک میکادو خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کیک میکادو

طرز تهیه کیک میکادو , دستور پخت کیک با نان میکادو

کیک میکادو یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک میکادو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک میکادو
تخم مرغ۴ عدد
کره۲۰۰ گرم
خامه۲۰۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
پودر کاکائو۵۰ گرم
جوش شیرین۱٫۵ قاشق چایخوری
آرد۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم
مواد لازم برای کرم کیک
کره۳۰۰ گرم
شیر عسلی۶۰۰ گرم
عصاره وانیلچند قطره
پودر کاکائو۲۰ گرم

طرز تهیه کیک میکادو

مرحله اول

برای تهیه کیک میکادو در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه کره هم دمای محیط را به همراه جوش شیرین و خامه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را مجددا با همزن مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس آرد را به همراه پودر کاکائو روی مواد درون کاسه الک کرده و مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم که به دست نچسبد شکل بگیرد.

مرحله سوم

حالا خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کرده و پس از چونه کردن درون یخچال قرار می دهیم تا ۴۰ دقیقه استراحت کند. در همین حین کرم کیک را آماده می کنیم، برای این منظور کره را درون یک کاسه می ریزیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود.

مرحله چهارم

در این مرحله شیر عسلی را به کره اضافه کرده و در حدی که یکدست شوند مخلوط می کنیم. در ادامه عصاره وانیل را به همراه پودر کاکائو به کاسه اضافه کرده و مواد کمی مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه یک قسمت خمیر را از یخچال خارج کرده و به صورت دایره یا مربع با وردنه به صورت نازک باز می کنیم و درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را به مدت ۷ تا ۸ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا خمیر بپزد. باقی قسمت های خمیر را هم به همی شکل آماده می کنیم، سپس یک لایه از خمیر پخته شده را روی سطح کار قرار داده و مقداری کرم روی آن می مالیم.

مرحله هفتم

حالا مجددا یک لایه دیگر خمیر اضافه کرده و از کرم روی آن می مالیم، به همین ترتیب ادامه می دهیم تا خمیر و کرم تمام شود. در آخر روی کیک را به سلیقه خود با شکلات رنده شده تزیین کرده و آنرا در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 18 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.