طرز تهیه شربت نعنا تازه خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه شربت نعنا

طرز تهیه شربت نعنا و لیمو اموزش تصویری شربت نعنا سکنجبین نی نی سایت خواص شربت نعنا شربت نعنا فلفلی

شربت نعناع یکی از انواع شربت های سنتی ایرانی است که بیشتر در فصل تابستان تهیه می شود. این شربت خوشمزه به دلیل استفاده از نعناع حالت خنک کنندگی بیشتری نسبت به شربت های دیگر دارد و به همین دلیل برای رفع عطش در فصل تابستان یا ماه مبارک رمضان بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت نعنا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شربت نعناع
شکر۱ کیلوگرم
نعناع تازه۵۰۰ گرم
آب۲ لیوان

 دستور تهیه شربت نعناع

مرحله اول

ابتدا باید برگ های نعناع را از شاخه کنیم، پس از اینکه برگ های تازه نعناع را از شاخه جدا کردیم انها را داخل آبکش می ریزیم و شزیر شیر آب به خوبی زیر و رو می کنیم تا گرد و خاک های بین برگ های نعناع به طور کامل شسته شود.

مرحله دوم

برگ های نعناع را پس از شستشو داخل همان آبکش کنار می گذاریم تا آب اضافی شان برود. در ادامه آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب هر چه سریعتر به جوش بیاید.

مرحله سوم

پس از اینکه آب به جوش امد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم شکر به طور کامل در آب حل شود. پس از اینکه شکر حل شد برگ های تازه نعناع را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم حدود ۱۰ دقیقه بجوشد.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه شربت ما باید رنگ گرفته باشد، حالا تنها کاری که باید انجام دهیم این است که کمی صبر کنیم تا شربت به قوام برسد تا شکرک نزند. البته برای جلوگیری از شکرک زدن شربت می توانیم ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش یا کمی جوهر لیمو اضافه کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه شربت به قوام رسید و حالت شهد مانند پیدا کرد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و شربت را با یک توری نازک صاف می کنیم و صبر می کنیم تا شربت در دمای محیط خنک شود، سپس در ظرف شیشه ای می ریزیم.

مرحله ششم

سپس شربت را در یخچال نگهداری می کنیم. این شربت را می شود به مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد. برای مصرف هم یک پنجم لیوان را شربت می ریزیم و باقی انرا با آب سرد پر می کنیم و پس از مخلوط کردن سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 24 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.