طرز تهیه کوکوی چیپس خوشمزه یک غذای ساده و جدید

طرز تهیه کوکوی چیپس

طرز تهیه کوکوی چیپس , دستور پخت شامی و کتلت چیپس

کوکوی چیپس یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی چیپس در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
چیپس ترتیلا۱ بسته
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
هویج۱ عدد
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی چیپس

مرحله اول

برای تهیه کوکوی چیپس ساده ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا نرم شود.

مرحله سوم

حالا هویج را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا نرم شود. در ادامه ذرت را اضافه می کنیم و در حدی که مواد با هم یکدست شوند، تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مواد خنک شوند. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه چیپس ترتیلا و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

سبزیجات تفت داده شده را پس از خنک شدن به کاسه افزورده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس مایه کوکو را درون تابه می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله صبر می کنیم تا یک سمت کوکو به طور کامل سرخ شود، سپس آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود. در نهایت کوکو را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 10 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.