طرز تهیه شیرینی تاتلی بابا خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی تاتلی بابا

شیرینی تاتلی بابا , طرز تهیه شیرینی تاتلی بابا , دستور پخت شیرینی تاتلی بابا

تاتلی بابا یک نوع شیرینی یا دسر ترکیه ای است که جزو شیرینی های شهد دار به حساب می آید. می توان از این شیرینی به عنوان دسر بعد از غذا در مهمانی ها، میان وعده یا برای سفره های افطار استفاده نمود. این شیرینی مغز دار است و مغز آن از رشته کاذایف و مغز پسته و گردو پر می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی تاتلی بابا در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی تاتلی بابا
کره۱۰۰ گرم
ماست۱ استکان یا نصف لیوان
روغن مایع۱ استکان یا نصف لیوان
تخم مرغ۱ عدد
آردبه مقدار نیاز
بکینگ پودرنصف پاکت یا ۱ قاشق مربا خوری
وانیل۱ بسته ۵ گرمی یا کمی وانیل ایرانی
مواد لازم برای شربت
آبدو و نیم لیوان
شکر۳ لیوان
لیمونصف ۱ عدد
مواد لازم برای داخل تاتلی
رشته کادلیف خرد شده۱ کاسه
پودر پسته، گردو یا فندقبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی تاتلی بابا

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه و مخصوص تاتلی بابا در ابتدای کار، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، آب و شکر را در یک قابلمه می ریزیم و می جوشانیم. سپس آب لیمو به آن اضافه کرده و بعد از جوش آمدن، حدود ۱۵ دقیقه آن را می جوشانیم.

مرحله دوم

سپس کنار می گذاریم تا خنک شود. برای تهیه خمیر، روغن مایع، کره، تخم مرغ و ماست را در یک کاسه گود می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. وانیل و بکینگ پودر را اضافه کرده و دوباره مخلوط می کنیم. در آخر آرد را کم کم و با کنترل اضافه می کنیم.

مرحله سوم

و خوب ورز می دهیم تا خمیری نرم و یک دست بوجود آید که به دست نمی چسبد. سپس از خمیر تکه هایی به اندازه گردو برداشته و در کف دست باز می کنیم. وسط آن را کادایف خرد شده و پودر پسته یا گردو قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روی آن ها را با خمیر می پوشانیم و در کف دست گرد می کنیم و یا به روش دیگر آن را شکل می دهیم. در ادامه خمیر را در قسمت رویی آبلیمو گیر گذاشته و فشار می دهیم تا شکل آبلیمو گیر را به خودش بگیرد.

مرحله پنجم

داخل آن را پودر گردو یا پسته می ریزیم و با یک تکه خمیر روی آن را می پوشانیم. سپس از آبلیمو گیر در می آوریم. کف سینی فر را چرب کرده و شیرینی ها را درون سینی می چینیم و درون فری که از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می پزیم.

مرحله ششم

بعد از پخت، شربت بار سرد شده را روی دسر داغ می ریزیم و روی آن را می پوشانیم تا شربت جذب شود. هر از گاهی یک بار تاتلی ها را زیر و رو می کنیم تا شربت کامل جذب شود. سپس در ظرف مناسب می گذاریم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 4 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شربت بار حرفه ای و براق برای انواع شیرینی و کیک

طرز تهیه شربت بار حرفه ای و براق برای انواع شیرینی و کیک

طرز تهیه شربت بار شربت بار یکی از مهم ترین شربت ها برای علاقمندان به شیرینی پزی است که می توانید از آن برای انواع شیرینی ها استفاده کنید، برای مشاهده این …

طرز تهیه کیک با رویه بادام مجلسی با طعم بسیار خوشمزه

طرز تهیه کیک با رویه بادام مجلسی با طعم بسیار خوشمزه

طرز تهیه کیک با رویه بادام کیک با رویه بادام یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه شیرینی معمول خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه شیرینی معمول خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه شیرینی معمول شیرینی معمول یکی از انواع شیرینی های مغزدار و پرطرفدار است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.