طرز تهیه ترافل دارچینی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه ترافل دارچینی

طرز تهیه ترافل دارچینی , دستور پخت ترافل دارچینی

ترافل دارچینی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه خانگی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترافل دارچینی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترافل دارچینی
جو پرک½ پیمانه
مغز گردو۱ پیمانه
خرما بزرگ۱۵ عدد
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
کره۲۰ گرم
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
ترافلبه مقدار کافی

طرز تهیه ترافل دارچینی

مرحله اول

برای تهیه ترافیل دارچینی خوشمزه ابتدای کار پوست خرما را جدا می کنیم، سپس هسته آن را خارج می کنیم. در ادامه گوشت خرمای بدون هسته و پوست را به همراه پودر زنجبیل و پودر دارچین درون غذاساز می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پوست گردو را جدا می کنیم، سپس مغز گردو را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و درون غذاساز می ریزیم. در ادامه جو پرک را به درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کره آب شده را به همراه وانیل درون غذا ساز حاوی مایه ترافل می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا مواد ترافل را میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شده، سپس مواد درون غذاساز جمع شود. در ادامه مقداری از از مواد ترافل به اندازه گردو بر می داریم و در دست گرد می کنیم، سپس درون ترافل های رنگارنگ می غلطانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به همین ترتیب ترافل ها را فرم می دهیم و درون ترافل های مختلف می غلطانیم. در ادامه روی ترافل های دارچینی را می پوشانیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کنند.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان ترافل های دارچینی را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. در آخر ترافل های دارچینی را به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو کرده، سپس میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 25 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.